HVA FAEN GJØR JEG FEIL?

Hei dere. I dag tenkte jeg at jeg skulle skrive litt om det og trene. Hvorfor jeg trener så mye som jeg gjør, hva som er viktig og tenke på når man trener, hva man skal gjøre for ikke og trene feil. Også vil jeg skrive litt forskjellige måter og trene på, gå ned i fettprosent på og måter man kan se resultater på kort tid. 

 

Det og trene er for mange noe man gjør for og imponere noen, man trener gjerne for og få en bedre følelse selv, eller så trener man rett og slett bare fordi alle andre gjør det. Og det er helt greit, jeg skal ikke ta fra noen som helt treningsgleden eller lysten til og trene. Men det er viktig og huske på at trening er noe som skal være gøy, man skal få en følelse av at - dette klarte du bra-  det skal gi resultater.  Hvorfor jeg trener så mye som jeg gjør har med og gjøre at jeg ikke var i god form i det hele tatt, jeg røykte snuste og spiste den maten jeg ville. hvorfor spør du kanskje deg selv. Vel jeg har ikke noe godt svar til deg, men når jeg ser tilbake på det livet jeg hadde før jeg begynte og trene gikk det mye på at jeg ikke ``orket`` Påsken 2016 var vendepunktet for meg.  

 

Hvordan begynte jeg og trene og hvorfor ? 

Jeg var på fjellet sammen med min samboer og familien, det var nydelig vær og vi sto mye på ski. Men det var først når min samboer, svigermor, og jeg skulle ut og gå en noe hardere løye jeg innså hvor ufattelig dårlig form jeg faktisk var i, når svigermor suser fra deg i bakkene, (det har også noe med teknikk og gjøre) Men dog. Så etter den skituren som virkelig var en øye åpner for meg, så bestemte jeg meg for og gi treningen en sjanse og jeg ville ned i vekt, når jeg såg på meg selv i speilet var jeg ikke imponert. Måten jeg begynte og gå ned i vekt på er ikke og anbefale. Men jeg begynte og spise mindre, jeg spiste kanskje 2 måltid om dagen, og de var små dere og det var ikke mye mat jeg fikk i meg. Etter noen uker med det, begynte jeg og jogge. Jeg jogget ikke langt,  men faen det var tungt fordi. Kroppen hadde jo ikke mye energi fordi den var så utrolig underernært at alt jeg gjorde ble 10 ganger tyngre. men jeg sto i det og rutinene ble mye bedre på mat fronten, jeg begynte og spise regelmessig, og var før jeg viste ord av det i mye bedre form. sommeren 2016 meldte jeg meg inn på et studio hvor jeg viste det var de tingene jeg behøvde, og hvor jeg viste jeg kunne få de timene og oppfølgningen jeg hadde behov for. Etter og ha trent i nesten et år, uten noen særlige resultater begynte jeg og gjøre litt søk på hvorfor. og det viste seg det at måten jeg trente på var feil for min kropp. etter noen sjappe Youtube videoer og litt lesning var de på tide og sette dette på prøve. Jeg er nå inni et 90 dagers program som er laget av www.vshred.com (klikk på linken for og finne ut mer) og da jeg oppdaget han og såg måtene, og metodene han brukte og for seg selv og så utrolig mange andre brukte, ville jeg prøve dette selv. Etter og ha brukt de tipsene og triksene jeg har fått av han igjennom videoer og lesestoff, samtidig som jeg er blitt mer bevist på hva jeg vil med min trening, så har jeg laget mitt eget program som har gitt meg fantastiske resultater på utrolig kort tid. Nå trener jeg 5-7 gnager i uken og elsker det. Nå er trening for meg en livsstil ! 

 

Hva skal man passe på ? 

Det er utrolig viktig og ikke trene for mye. Kroppen trenger hvile, og den trenger pauser. Når det er sakt betyr ikke det at trener du en dag så kan du ikke trene før det har gått en dag i mellom (dette er feil) du kan fin trene hver dag. MEN du må passe på at du ikke angriper samme muskelgruppe hver gang. Det som skjer da er at du kan risikerer å bryte musklene så mye ned at du ikke får noe resultat i det hele tatt. Det er også viktig og passe på at du ikke begynner med for tunge vekter, dette vil ikke hjelpe deg i tiden som kommer. Dette kan føre til at du går lei, du får slitasjer isteden for muskler, og du kan bli syk. ( Du får strekkmerker, Og det er ikke SEXY) 

 

Hva skal man gjøre ? 

Det finnes mange måter og trene på, og en hver PT vil ha sinn måte og gjøre tingene på. Alle PT jeg har snakket med har sinn egen mening på ting, og slik er det gjerne. Men det jeg har funnet ut av er hør på det som blir sakt, prøv det ut, funker det ikke.. vel prøv deg frem på egenhånd med LITE vekt til du kjenner det tar der det skal ta. Når det kommer til og bygge muskler er det viktig at musklene får tid på seg til og bli bygget, derfor skal man også ha hviledager. Men er du en person som aldri har trent før, begynn med LITE vekt, og la kroppen få sjans til og omstille seg fra og sitte og runke slapp tiss og kaste småstein, til og være noe mer aktiv. Tren rett og ordentlig.  Er du usikker på hva du skal gjøre? spør noen som vet, gå på gruppetimer og få inn det grunnleggende. 

 

 

Hvordan trener man ``rett`` ? 

Vel. jeg vet ikke hva som er ``rett`. Men det jeg vet er at man må begynne rolig og jobbe seg oppover i vektklasser. Man bør også sette av litt tid til og lese seg frem til hva som er rett for din kropp og dine mål med treningen. Det og dure i vei med det man tror er smart kan fort vise seg ikke i bli så smart. DU vet ikke alt, alltid. Det er også lurt og lage seg en oversikt over hvilke dager du trener de store muskelgruppene, slik at du får tid nok på deg til og la de hvile, før de skal på an igjen med ny økt (som for eksempel bein) Det du kan huske på er at du kan trene hver dag med fokus på ulike muskelgrupper, også er det viktig og hive inn noe cardio. 

Hvordan forbrenner man fett ? 

Jeg er  på og ingen spesialet på dette her. Men det om har funket for meg er og begynne hver økt med en 20 - 25 minutter med cardio ( aldri er en 25 minutter ) hvor jeg begynner med mølle 10 min 15 % incline og ca 10 - 15 kph dette gjør jeg i 10 minutter. så går jeg over på sykkel (dette for og variere ) og sykler med noen som heter hill pluss på level 10. Syklingen holder jeg på med i 10 - 15 minutter. Hvorfor 15% incline er fordi da aktiviserer jeg forbrenningen, istedenfor og tære på muskelaturen. Når det kommer til alle de andre muskelgruppene må dere begynne rolig og jobbe dere oppover i vektklassene. høyintensitetstreing forbrenner fett, så det er også et godt alternativt til cardio. HIT er også et veldig godt alternativ til og forbrenne fett. 

Nå vet dere litt om min historie, og hva som er viktig å tenke på når dere nå skal ut og trene.  HUSK også og vairer, variering i treningen gjør at det forblir gøy å drive med. 

- Vi leses - 

#trening #ingenresultater #hvafaen #gymlivet #sqad93 

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

squad93

squad93

23, Bergen

En blogg der meninger ikke legges lokk på, og hvor livsstil, reise og mote står i høysete. Denne bloggen drives av to personer Hilde og Henrik

Kategorier

Arkiv

hits